TENANGKANLAH HATI DENGAN MENIKMATI ALUNAN SYAHDU BACAAN AYAT SUCI AL-QURAN!

Sabtu, 12 September 2009

Kematian Pasti Datang...!

Anak-anakku,



Kematian sahabat menyebabkan Ummi terfikir, bagaimana dan apakah akan terjadi kepada anak-anak Ummi yang selama ini rungsing dengan leteran dan teguran Ummi apabila Ummi sudah tiada...! Mungkinkah ada anak-anak Ummi akan merasa lega dan lapang apabila tiada lagi sesiapa menegur dan menghalang apa yang hendak dilakukan nanti! Ummi tahu, Ayah kalian juga akan menegur tetapi..., adakah teguran itu memberi kesan kepada kalian? Ummi tahu, Ayah kalian terlalu baik, terlalu memahami kalian... Mungkin...


Anak-anakku,


Menyedari dengan suara Ummi sudah tidak mampu melunakkan nyanyian yang mengasyikkan, Ummi beralih ke petikan keybord. Ummi cuba meluah, mencurah lagu hati, menggarap inspirasi keibuan, membelai jiwa anak-anak Ummi melalui tulisan. Lebih-lebih lagi, sebenarnya inilah media yang paling sesuai dan tepat bagi Ummi meninggalkan wasiat kepada anak-anak Ummi...! Sementara Ummi diizinkan Allah bernafas, sementara Ummi dapat menumpang di dunia yang fana ini, Ummi akan gunakan sebaik mungkin melorek kehidupan mengikut keredhaan Allah dan berharap anak-anak Ummi mengambil manfaatnya, InsyaAllah!


Anak-anakku,


Kematian pasti datang! Sebelum tiba saat itu, lengkapkanlah diri sepenuhnya supaya nanti apabila kita dijemputnya kita benar-benar bersedia...! Bagi Ummi, kematian sahabat Ummi baru-baru ini, amat menyedarkan Ummi tentang kelebihan dan peranan besar seorang ibu kepada anak-anaknya! Sungguh menjadi pengajaran buat Ummi yang terlalu leka dan lalai ini! Sebenarnya, kita masih belum terlambat..., kita masih ada masa dan ruang waktu, wahai anak-anakku! Gunakanlah masa dan ruang itu! Bersedialah anak-anakku, sebelum Allah menguji kita!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pelawat Ummi